Rectorverkiezingen 2017

Onderzoeken, projecten schrijven, artikels publiceren, studenten begeleiden, projecten opvolgen,… dát is waar de meesten onder ons mee bezig zijn, dag in, dag uit.
Wat er allemaal gebeurt binnen het centraal bestuur van onze universiteit lijkt voor velen onder ons dan misschien ook wel een “ver-van-mijn-bed-show”. Maar toch… toch is het van cruciaal belang om een geëngageerd, capabel, gemotiveerd, sterk, maar ook menselijk bestuursteam te hebben aan het hoofd van onze universiteit.
Een team dat verantwoordelijkheid opneemt, de positie van de UGent in de maatschappij (mee) bepaalt, luistert naar en overlegt met alle geledingen en ervoor zorgt dat wij onze dagelijkse taken in de best mogelijke omstandigheden kunnen uitvoeren.

Met zijn allen samen kunnen we mee helpen kiezen wie dit team wordt voor de komende 4 jaar. Jullie weten het intussen ongetwijfeld… de eerste stemcyclus in de (vice)rectorverkiezing heeft nog geen 2/3e meerderheid opgeleverd voor 1 van de kandidaatduo’s.

We stemmen dus opnieuw!
Stemmen kan tussen maandag 18 september (8u) en dinsdag 19 september (8u), via deze link: https://verkiezingen.ugent.be.
Indien geen van beide duo’s een 2/3 meerderheid behaalt, dan volgt een tweede stemronde van donderdag 21 september (8u) tot vrijdag 22 september (8u) waarbij het duo verkozen wordt dat een gewone meerderheid behaalt.

We zijn enerzijds blij dat in de eerste stemcyclus tot 40% van de kiesgerechtigde AAP/WP-leden in de 1e cyclus een stem uitbracht (waarvoor oprechte dank!!). Maar het kan toch absoluut nog beter! Dus we vragen u graag (opnieuw) om uw stem uit te brengen in deze nieuwe stemcyclus, en zoveel mogelijk collega’s te proberen overtuigen om dat ook te doen. Alleen met de constructieve medewerking en stem van vele UGent’ers zullen we erin slagen het nieuwe team dat draagvlak te geven dat ze zo nodig hebben om verder te bouwen aan ‘onze’ universiteit!

In ruil voor uw stem krijgt u alvast onze eeuwige dankbaarheid !

Ter herinnering nog even de volledige programma’s van de kandidaten en de antwoorden op ‘onze’ AAP/WP-vragen:

Meer info is ook te vinden op: https://www.facebook.com/UGentAAPWP